Marketingové nástroje v čase krízy v realitách

Generálny riaditeľ CENTURY 21 Slovakia Daniel Bilý sa nedávno aktívne zúčastnil na Trend konferencii zameranej na marketing a jeho využitie v praxi. Na tému „Ako sa mení ponuka produktov a služieb pod vplyvom zmeny spotrebiteľa v čase ekonomickej recesie? Čo všetko zadarmo a čo za peniaze?“ zhrnul uplynulé obdobie, ktoré charakterizovalo recesiu v oblasti developingu a predaja nehnuteľností z marketingového pohľadu.

Daniel Bilý, generálny riaditeľ CENTURY 21 Slovakia:

„V roku 2008 došlo ku kolapsu a totálnej nedôvere klientov v budúcnosť realitného biznisu. Dovtedy zákazníci kupoval doslova všetko a bez uvažovania. V novembri sa všetko zastavilo a čakalo sa, čo príde. Veľkou mierou ku tomu dopomohli aj banky a bankový sektor. Bublina rástla a developeri odštartovali rôzne marketingové akcie. Zľavy však v tom čase ešte neboli v kurze. Developeri skúšali ťahy ako kuchyňu zdarma, či auto k bytu, no z vlastnej skúsenosti musím povedať, že tieto metódy sa neosvedčili a potvrdili to aj štatistiky. V konečnom dôsledku to boli jednotlivé rozhodnutia klientov, ktorí sa rozhodli kúpiť si niektorú z nehnuteľností. Až následne sa začalo pristupovať k zľavám a developeri začali projekty preceňovať. V realitách však zľava je niečo iné ako v obchodnom dome s odevami, či potravinami. Zľavy mali znížiť ceny a rozhýbať ľudí, no bohužiaľ v niektorých prípadoch išli ceny aj o 50% nižšie, čo malo opačný efekt. Prehĺbila sa nedôvera u ľudí v realitný biznis, čo sa odrazilo na ich vyčkávacej taktike. Dnes sa ceny už ustabilizovali. Zľavy sú síce stále na trhu, no komunikácia skrz ne ustála. Je správne, že v súčasnosti už vo všeobecnosti hľadáme formy individuálneho prístupu na cieľové skupiny a snažíme sa cieliť priame produkty na zákazníka. Verím, že sa nachádzame na cenovom dne a už aj štatistiky vyzerajú optimistickejšie, čo v konečnom dôsledku znamená, že ľudia viac dôverujú a viac a častejšie sa aj rozhodujú.“

O CENTURY 21 Slovakia

CENTURY 21 je silná, energická spoločnosť pôsobiaca na realitnom trhu. Od jej vzniku v roku 1971 sa celosvetová sieť CENTURY 21 stala najväčším poskytovateľom realitných služieb na svete. Vo viac ako 7000 nezávisle vlastnených realitných kanceláriách pracuje takmer 100 tisíc profesionálov v takmer 73 krajinách sveta, ktorý každý deň obslúžia milióny zákazníkov na celom svete. Vo všetkých aspektoch je značka CENTURY 21 vnímaná ako Zlatý štandard na realitnom trhu.
Príspevok bol vložený Komentáre, Pre kupujúcich, Pre maklérov, Pre predávajúcich. Vytvorte záložku trvalého odkazu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *