Náš maklér, Váš sluha!

Century21_chlap_malyUrčite so mnou súhlasíte, ak tvrdím, dobrý maklér = spokojný klient. Keď som sa pred 4 rokmi rozhodol vybudovať celosvetovú sieť CENTURY 21 aj na Slovensku, bolo to hlavne z presvedčenia, že chcem zmeniť realitný biznis aj u nás doma. Prekážalo mi (a stále mi prekáža), že makléri svoju prácu berú povrchne a bez odhodlania pomáhať svojim klientom. Každý klient sa pýta svojho makléra: „Čo vlastne pre mňa, za tak veľa peňazí, urobíte?” Klienti sú totiž väčšinou presvedčení, že maklér ich nehnuteľnosť len nafotí a odinzeruje na internete. Áno, takto jednoducho to možno fungovalo v čase realitného búmu. Keď ste chceli niečo predať, stačilo to oznámiť susedovi a ten to rýchlosťou blesku poslal ďalej. Dnes to, že niečo predávate, nikoho nezaujíma. V súčasnej dobe je celkovo viacej predávajúcich ako je kupujúcich, preto má svoje opodstatnenie profesionálny „zlatý” maklér. Dnes totiž maklérovi nestačí, aby nehnuteľnosť len odinzeroval, musí pre to urobiť oveľa viac. Žijeme v meniacom sa trhovom konkurenčnom prostredí. Prichádzajú stále nové spôsoby komunikácie a reklamy, ako je napr. Facebook alebo Twiter. Ale vráťme sa na začiatok.

Úlohou realitného makléra je poskytovať realitné služby. Služba je odvodená od slova slúžiť niekomu, v našom prípade zákazníkovi. Už svetový podnikateľ Tomáš Baťa prišiel so sloganom: „Náš zákazník, náš pán”, a preto má maklér slúžiť svojmu pánovi. Dosť často sa stretávam s názorom, že realitný maklér je len sprostredkovateľom. A práve tu vidím koreň problému, prečo zákazníci nemajú radi realitných maklérov. Veď kto má rád sprostredkovateľov (dlhé roky, za dôb socializmu, sa dokonca považovali za príživníkov, ktorí nevytvárali žiadne hodnoty)? Keďže maklér svojim klientom slúži, tak musí plniť hlavne funkciu poradcu, ktorý mu pomôže a poradí pri predaji jeho nehnuteľnosti, a zariadi veľa záležitostí okolo samotného predaja, aby klientovi ušetril jeho vzácny čas.

Predávajúci často kontaktujú maklérov až keď nevedia svoju nehnuteľnosť predať sami. Maklér CENTURY 21 dokáže zaistiť klientovej nehnuteľnosti väčšiu marketingovú podporu, dokáže osloviť viacej potenciálnych klientov a tak zaistiť v priemere vyššiu predajnú cenu. To znamená, že aj odmena makléra je často zaplatená z vyššieho príjmu. Skutočnosť je taká, že záujemcovia, ktorí sa snažia kúpiť nehnuteľnosť priamo od vlastníkov, požadujú, aby cenu znížili o obvyklú výšku provízie makléra. Toto v konečnom dôsledku znamená, že za predaj nehnuteľnosti dostane predávajúci menej a ešte s tým má prácu naviac. Našou úlohou je pomôcť vám dosiahnuť vaše ciele, t.j. predať nehnuteľnosť za čo najviac peňazí v optimálnom čase.

O Daniel Bilý

Daniel Bilý, MBA je od roku 2009 generálnym riaditeľom spoločnosti CENTURY 21 Slovakia. Od roku 1998 sa aktívne venuje realitnej činnosti.
Príspevok bol vložený Názory, Pre kupujúcich, Pre maklérov, Pre predávajúcich, Uncategorized. Vytvorte záložku trvalého odkazu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *